SURF.SE köpvillkor
- Lagervara/beställningsvara: Vissa artiklar är beställningsvara (dvs en artikel vi inte lagerhåller) och ibland kan en artikel vara slut i lager. Vi kontaktar alltid dig om vi inte kan leverera artikeln direkt.
- Leveranstid: Leveranstiden för lagervaror är normalt ca 2-3 arbetsdagar. Vi meddelar dig om det är annan leveranstid.
- Leveranssätt: Vi skickar småpaket till DHL Servicepoint och större kollin (mått över 120 cm långt och/eller bredare än 50 cm) med fraktbolaget DHL eller DSV som Stycke till företagsadress eller Home Delivery till privatperson. Läs mer om frakt under våra fraktvillkor nedan.
- SWISH: Du kan välja Swish som betalningsalternativ. Vi lägger med kvittot på betalningen i paketet.
- Klarna: Vi använder också Klarnas olika betalningsalternativ.
- Klarna Faktura, Klarna kortbetalning, Klarna Konto/delbetalning och Klarna direktbetalning/banköverföring.
- Eventuella frågor om betalning eller betalningsvillkor m.m. görs till Klarna. Tel 08-120 120 30. Du kan även söka efter information på Klarnas hemsida. - Norge: Order/leverans till Norge är export till tredje land utanför EU och då ska inte svensk mervärdesskatt (moms) betalas. Norsk mervärdesskatt ingår inte i varans pris och import- och tullavgifter ingår inte i fraktkostnaden. Mottagaren (köparen) betalar norsk mervärdesskatt och import- och tullavgifter till den norska transportören som fakturerar direkt till mottagaren (köparen). Vid eventuell retur av vara debiteras kunden i efterskott de förtullningskostnader som uppkommer när varan skickas tillbaka till Sverige.
- Ångerrätt: När du handlar i webshoppen har du 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL). Du får packa upp varan och prova den, men kan bli ersättningsskyldig för varans värdeminskning om du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion (t ex använt varan i vatten). Vi ser gärna att du använder/returnerar originalförpackning med tillhörande emballage. Du står själv för returfrakt. Skicka med Postnord företagspaket 16.00 eller postpaket (ej mot efterkrav/postförskott). Lägg med faktura- eller orderunderlag samt uppge om du vill byta till annan vara/storlek eller få pengarna tillbaka. Uppge bank och kontonummer vid återbetalning/retur för att underlätta reglering. Så snart vi har mottagit returen återbetalar vi ordervärdet exklusive eventuell fraktkostnad eller om du har valt att betala via Klarnas betalningstjänster så återbetalas ordervärdet exklusive eventuell fraktkostnad via Klarna.
- Läs mer om ångerrätt här samt på Konsumentverkets sida "Hallå Konsument". Om du vill, kan du använda Konsumentverkets standardblankett.
Returadress: Amhoj International AB, Bolshedens Industriväg 18, 427 50 Billdal. - För ej utlösta paket eller paket som returneras pga av leveranshinder faktureras kunden alla fraktkostnader samt 200 kr expeditionsarvode.
- Skadat paket reklameras till fraktbolaget direkt när du tar emot leveransen. Det är viktigt att du anmäler skadat emballage direkt till transportörens chaufför så att skadan kommer med i mottagningsbeviset. Ta sedan bilder på emballaget och på skadan. Släng inte emballaget förrän du har fått okej att göra det från oss.
- Garanti: Konsumentköplagens riktlinjer gäller. Vi förbehåller oss för skrivfel, prisjustering samt slutförsäljning.
- Företagsfakturering: Har du ett företag som du vill att vi fakturerar till ber vi dig kontakta oss för överenskommelse av leverans samt betalning.
- Nyhetsutskick: När du beställer något av oss hamnar du i vår e-postadresslista för nyhetsutskick via Rule. Via nyhetsutskicken får du rabatterbjudanden, nyhetsinformation och eventinformation (t ex temakvällar i butiken och demo-dagar på stranden). Om du INTE vill ha nyhetsutskick från oss kan du enkelt avregistrera dig via länken "Klicka här för att avregistrera dig från våra utskick". Du kan också kontakta oss på info@surf.se så tar vi bort dig.
SURF.SE fraktvillkor
*Fraktfritt inom Sverige över ordervärde 999 kr och under 120 cm långt och/eller bredare än 50 cm
- Vi har avtal med DHL, UPS och DSV.
- Lägsta fraktkostnad med DHL är 99 kr inkl moms.
- Postnord Skicka Hem: Ibland skickar vi ordern med Postnord. Sändningen är spårbar och levereras i första hand hem i brevlådan men kan komma att behöva hämtas på Postnord uthämtningsställe. Lägsta fraktkostnad är 69 kr.
- I de fall som måtten på paketet är över 120 cm långt och/eller bredare än 50 cm (och/eller när ordervärdet understiger 999 kr) tillkommer fraktkostnad enligt belopp i webshoppens kassa. Det tillkommer fraktkostnad enligt belopp i webshoppens kassa på demo/beg-artiklar. På skrymmande paket kan det tillkomma frakttillägg (utöver fraktkostnaden som uppges i webshoppens kassa) till avlägsna orter (enl DHL) samt öar. På skrymmande paket till Gotland har DHL ett "Gotlandstillägg" på 300 kr (inkl moms) utöver fraktkostnaden. Frakttillägg faktureras separat.
- Hämta i butik: Du kan också välja fraktalternativet "Hämta i butik", då utgår ingen fraktkostnad oavsett ordervärde eller storlek på paketet.
- Utrikespaket: Det tillkommer alltid fraktkostnad för sändningar som skickas utanför Sveriges gränser, oavsett ordervärde och storlek på paketet. På skrymmande paket kan det tillkomma frakttillägg utöver fraktkostnaden som uppges i webshoppens kassa.
- International order: We ship worldwide through fast and reliable delivery partners DHL and UPS. Freight cost will be added for all shipments outside Sweden, regardless the order value or the size of package. On packages above 120x50x50 cm there might be an added freight cost in addition to the freight cost shown in the web shops checkout. The added freight cost are invoiced separately.
- Privatperson: DHL levererar och SMS-aviserar uthämtning hos närmaste DHL Servicepoint. Om det är större skrymmande paket som DHL Servicepoint inte accepterar levererar DHL eller DSV efter avisering till privatbostadsadress under dagtid. Om det tillkommer tilläggsavgifter (t ex lagerhyra) från DHL/DSV pga av leveransbeslut som tas av mottagaren så debiteras det på separat faktura i efterskott. Notera att DHL debiterar lagerhyra för gods som ligger på deras terminal i fler än 3 dagar från att godset har aviserats.
Om avlämning ej kan genomföras debiterar DHL och DSV avgift för "leveranshinder". Dessa tilläggsdebiteringar faktureras till mottagaren i efterskott. - Företagsadress: DHL levererar direkt, utan avisering, till företagsadresser som har bemanning dagtid. Om avlämning ej kan genomföras debiterar DHL avgift för "leveranshinder". Dessa tilläggsdebiteringar faktureras till mottagaren i efterskott.
- När frakten är bokad mailar vi dig information om leveransdatum, uthämtningsställe och sändningsnummer.
- SURF.SE kan inte garantera DHL/DSV/UPS leveranstider. När godset är hämtat hos SURF.SE ligger ansvaret för leverans och transport på DHL/DSV/UPS.
- Sök efter ditt paket: När paketet går iväg från oss mailar vi följesedel och information om fraktbolag samt sändningsnummer ("SURF.SE Leveransinformation/Följesedel")
Sökning av paket med sändningsnummer:
Spårning | DHL | Sverige
Global transport and logistics | DSV
Sökning | UPS - Sverige