Ångerrätt och garanti

Ångerrätt - enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL)

När du handlar i webshoppen har du 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL). Det innebär att om du köper en vara i vår webshop, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt Konsumentverket har tagit fram ett standardblankett som kan användas vid utövande av ångerrätten. Blanketten hittar du här.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt varuköpbelopp (ordervärdet exkl eventuell fraktkostnad) senast inom 10 dagar från mottagen retur. Om du har valt Klarnas betalningstjänster, tar Klarna hand om återbetalningen. När du handlar i webshoppen har du 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL). Du får packa upp varan och prova den, men kan bli ersättningsskyldig för varans värdeminskning om du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion (t ex använt varan i vatten). Vi ser gärna att du använder/returnerar originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Returadress: SURF.SE/Amhoj International AB, Bolshedens Industriväg 18, 427 50 Billdal.

Att handla varor på Surf.se är alltid tryggt för dig som kund!
 

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen

Vi säljer alla varor med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i varan vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här:  Konsumentverket om reklamationer

Ditt kvitto eller faktura gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

Vid garantireparationer hjälper Surf.se alltid till med att kontakta leverantörernas garantiavdelningar alternativt byter ut produkten direkt. Som regel ska du alltid visa ditt kvitto för att kunna styrka garantitiden. 

Kontakta oss gärna för mer information.